Rabu, 21 Mei 2008

firt day in PSAS

Bermula tarikh 3 Jan 2005, hari isnin aku mula mendaftarkan diri di pejabat pentadbiran Politeknik Sultan Azlan Shah (PSAS). Bertemu dengan Pengarah PSAS pada waktu itu ialah Tn Hj Kamaruddin bin Hj Hamzah (gambar sebelah). Setelah memberikan sedikit maklumat dan arahan kepada kami, masa tu ada empat orang yang bersama-sama dengan aku. aku di arahkan untuk mengambil kunci quaters dengan en.miswan. setelah bertemu duga dengan en miswan dan mendapatkan kunci quaters aku diminta terus ke TNB Tanjong Malim untuk daftar elektrik rumah. dalam keadaan tak kenal siapa lagi dan tak tahu dimana tempat TNB aku redah je la sorang-sorang. lepas daftar aku balik tengok keadaan rumah, wow! boleh tahan la jugak. ruang tamu yang cukup luas, bilik tidur pulak ada 4, 3 standard room dan 1 master bedroom. 1 bilik bacaan, 1 bilik stor, 1 bilik dapur dan ruang makan yang cukup selesa, 1 bilik washing machine dan tempat jemuran dan 2 bilik mandi dan tandas. cukup selesa la.
Sebelah petang baru aku daftar di Jabatan Pengajian Am. bila aku masuk ke office kali pertama terkejut jugak la, apa tidaknya semua staff perempuan. tapi dia orang semua baik-baik belaka.
Jabatan Pengajian Am mempunyai 2 unit: satu unit Agama dan Moral dan satu lagi unit bahasa Inggeris. aku diminta untuk bertemu dengan Timbalan Ketua Jabatan (Jawatan masa tu) sekarang dah tak de dah jawatan tu, diganti dengan Ketua Kursus Puan Asmahan bt Mokhtar, untuk sesi induksi tentang JPA lebih kurang la. petang sebelum balik aku mohon kebenaran untuk keluar mencari peralatan untuk membersihkan rumah di pekan Slim River. sebelum ke pekan tersebut kebetulan van aku pancit tayar pulak, berpeluh jugakla aku tukar tayar van kemudian ke pekan Slim River untuk periksa tayar dan membeli keperluan semasa.
Petang, lepas balik dari office terus mengemas rumah sebab malam tu jiran dikampung (Abe soh cherang melintang) nak datang, sambil ngantar anaknya jeming daftar poli di Jabatan Kejuruteraan Awam. fuhhh! penat betul malam tu dalam keadaan mengantuk melayani mereka aku tertidur dalam keadaan keletihan.

0 comments: